zondag 19 september 2010

Let me go home....

Vandaag was de vraag van de dag:
Hoe ziet jullie ideale zondag eruit?? En waarom zo?
Mijn antwoord was: ik ben het liefst in mijn eigen huisje..... niks moet alles mag - dag. Joggingbroekje en verder de hele dag eten en drinken wat en wanneer ik dat wil. Heerlijk, geen verplichtingen.

Maar eigenlijk spreek ik dan niet helemaal de waarheid. Het liefst ga ik op zondag naar huis. Naar mijn ouderlijk huis bedoel ik dan. Ik vond dat altijd heerlijk. Even snel op en neer naar mama, koffie drinken, lekker zondagse koekjes erbij (deed mijn moeder altijd), tot de middag en dan weer naar huis. En ik verlang er zo naar om naar huis te kunnen gaan. Dat vind ik echt één van de ergste dingen, geen thuis meer hebben. Ja mijn eigen huis is mijn thuis. Maar dat is iets anders. Ik heb geen nest meer...... Ik heb het er al vaker over gehad en ik heb toen ook al gezegd, ik hoop dat dat gevoel ooit weg gaat. Maar ik betwijfel dat. Dat nest-gevoel blijft je hele leven lang. Ik mis mama, maar ik mis ook mijn thuis. Heel erg.

I wanna go home......


4 opmerkingen:

Renate zei

Ik vind dit zoooo herkenbaar. Voor mij is het rustig aan over gegaan. Mede door het heerlijke gevoel van mijn gezin op zondag om me heen. Ik gun jou ook zo erg dat gevoel van rust op zondag.

Groetjes,
Renate

Frida zei

Heb al een paar keer iets proberen te schrijven maar kan de juiste woorden niet vinden.
Het moet een gemis zijn, ik weet niet wat het is, hoe het voelt.
Ik wil je zeggen dat ik aan je denk!

Dikke knuffel, Frida

Unknown zei

het doet me verdriet om jouw verdriet zo te horen in je zinnen [ook als we elkaar spreken en zien]...het is niet hetzelfde, maar ons huis is voor jouw altijd open...dikke kus!!!

Michelle zei

Door dit te lezen ben ik gaan nadenken. ik heb mijn nest nog wel, maar moet er idd niet aan denken dat dat zomaar weg kan zijn.
het blijft toch je thuis en dat wil je eigenlijk altijd zo houden.
Je verdriet raakt me en ik wil je dan ook een hele dikke knuffel geven.
Kus Michelle

Daisypath Vacation tickers @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Volgers