dinsdag 6 april 2010

Verkeersveiligheid

Ik ben een heer in t verkeer... althans, ik stop altijd om mensen voor te laten en ga altijd stilstaan als er iemand over wil steken. Ik let goed op mijn mede weggebruikers en laat motorrijders ruimte om er langs te kunnen scheuren.
Totdat..... er *&^%$ een of andere gek zichzelf bedenkt dat je wel 60 kan rijden waar je 80 mag. Of die maar niet op een kruising kan rijden want 2 km verderop komt een auto aan. Of wielrenners......!#$%^& ik HAAT ze. Denken dat de hele weg van hen is, maken de gevaarlijkste situaties en owee als je ze in de wielen rijdt, dan ben je een asociaal kutwijf. Of zoiets riep ie. Maar dat er gewoon een FIETSpad is, speciaal rood gemaakt zodat die fietsers wel heel erg duidelijk ook hun plaats op de weg hebben, negeren ze dan maar even??? Geen bel, dus als ze achter je fietsen is het ineens een geschreeuw waardoor je zelf van schrik de struiken in vliegt.
Nog zoiets, verkeersborden. Moet je 50 rijden. Omdat er 2 km verderop aan de weg gewerkt wordt. Althans, volgens de borden. Geen wegwerker te zien. Iedereen vliegt langs je heen, al toeterend, want je houdt het verkeer op. Heb je wel eens een bekeuring gehad voor te hard rijden langs wegwerkzaamheden?? NIET TE BETALEN!!!
Of eh..... mannen (sommigen). Die denken dat vrouwen toch niet kunnen rijden. En gas gaan staan geven naast je. Ikzelf denk dat ze de beweging van hun voet vergelijken met andere duwbewegingen want het is bijna zichtbaar zo lekker als ze het vinden.
En in zulke situaties ben ik gewoon asociaal. Ik vloek elk door mijn moeder ooit verboden woord. Met daarachter ...wijf  of ....zak. Heel vaak ben ik blij dat er niemand naast me zit die me kan horen, want het is echt om je kapot voor te schamen. Maar ik schaam me niet. Mijn space, mijn auto. Mijn tijd om mijn aso-kant de vrije loop te laten. Voor de rest ga ik echt voor veiligheid in het verkeer :)

3 opmerkingen:

Unknown zei

proest.....maar ik snap je wel hoor!!

Dora zei

Ik heb dan wel geen rijbewijs, maar zit er vaak naast en kan niet anders zeggend dat ik het helemaal met je eens ben, mijn vader vloekt er ook rustig op los, en geeft niet zoveel gas als jij zegt, gewoon in rust, maar als je ziet wat mensen uithalen.....tja!

Chantal zei

Groot gelijk!!!
en ik moet bekennen ... ik herken mezelf er ook wel redelijk in ha ha ha

Daisypath Vacation tickers @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Volgers