maandag 19 oktober 2009

Oud

Ik ben oud...
Vandaag werd dat maar weer eens flink onderstreept. En wel door een paar piepjonge intercedentjes. Ik heb mezelf vanmorgen flink opgepept, lipjes getuit en borstjes vooruit, hup naar die uitzendbureaus. Net doen alsof je iets heel bijzonders in de aanbieding hebt, heel zekere uitstraling en vooral geen negatieve eigenschappen ("natuurlijk heb ik een valkuil, maar ik heb inmiddels wel geleerd die te omzeilen") kuch kuch. En dan kijkt dat jonge, mooie, slanke, aardige meisje op je c.v. en vraagt: "wat is Van Binsbergen?". Ze is dus ZO jong dat ze niet eens meer weet dat er vroeger 2 belangrijke secretaresse-opleidingen in Nijmegen zaten, te weten Schoevers en Van Binsbergen. Ik heb die opleiding gedaan. Met bloed, zweet en tranen. En zij weet niet eens van het bestaan ervan!!!!!!!! Ik heb er mijn Gouden Type-diploma gehaald, godherechristus nog eens aan toe! Zo oud ben ik dus. Oh ja, bij 1 van die uitzendorganisaties zegt het meisje zelfs tegen me "het zal moeilijk worden met uw leeftijd en ervaring". Ik heb haar lachend aangekeken en gezegd "ja met jouw leeftijd kun je absoluut die ervaring niet hebben, nee". Ze snapte me niet eens....
Geeft allemaal niet. Koppie omhoog en weer verder. Morgen nog een intake en volgende week nog twee. Ergens gaat er vast wel een deurtje voor me open. Misschien is het een hele oude krakende deur. Ook goed. Vaak zijn dat de mooiste en uit het goede hout gesneden...

7 opmerkingen:

Frida zei

Oh wat irritant, die jonge snottebellen met hun wijze praatjes.
Mijn moeder zou wel zeggen, ze hebben de randen van de pispot nog in hun billen zitten.
Jij bent niet oud, die medewerksters zijn gewoon stronteigenwijs !!!

M@ureen zei

Hoi Nicky,

Ook ik wist niet van die secretaresse opleiding, sorry! Wel van Schoevers natuurlijk die ik niet gedaan heb maar gewoon MEAO secretarieel met steno en een typediploma op zo'n ouderwetse typemachine ... ben ik dan ook oud? Ja denk van wel helaas maar zo voel ik me niet hoor!
Vind het wel frappant dat jij nu bezig bent met iets waar ik al een tijdje over na zit te denken ... op zoek gaan naar ander werk en me inschrijven bij uitzendbureau's maar moet eerst m'n CV weer uit het stof opvissen ... en mezelf een flinke schop onder m'n kont geven! (Kunnen we niet samen gaan?)

Sterkte en een dikke knuffel,
Maureen.

Dora zei

Ja wat moet ik er op zeggen, het behoort tot de catergorie mantelpakjes, denkt van alles over zichzelf maar als je ze vraagt of ze ook een doel voor ogen hebben, of ze iets willen bereiken, kijken ze je met een open mond aan en een nietszeggende blik. Ligt niet aan jou, helemaal niet. Er is niks mis met een mantelpak maar het moet niet als een verpakking zijn om de inhoud te verbergen;)

Renate zei

Het zou fijn zijn als je te woord werd gestaan door iemand met levenservaring. Laten we wel wezen een snotneus die jou iets probeert te vertellen! Laten ze eerst maar eens zoveel ervaring krijgen en dan weer hun mond open doen.
Meid hoe dan ook het gaat je lukken. Is het niet vandaag dan wel morgen. Ik duim in elk geval voor je. Laat ze maar een poepie ruiken. Je kan het en je bent het meer dan waard!

Groetjes,
Renate

Chantal zei

hou vol... het komt goed!!!
ik weet het zeker.

Unknown zei

oef, dat is geen makkelijke dag geweest...wat een mutsen! Er komt vast een tijd waarin je deurtje op tijd open gaat....echt.
liefs
Ria

* Daniƫlle * zei

Ow, wat irritant... ik heb ook gezegd toen ik op zoek moest naar een baan: ik heb juist ervaring en ben flexibeler dan iets jongere mensen met kleine kindjes, en we kunnen nog heeeeel veel jaren mee toch? Succes met het zoeken van een nieuwe baan!

Daisypath Vacation tickers @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Volgers